GSM-Lifttelefoon

Wat is een lifftelefoon? Een lifttelefoon is een telefoon-unit die ingebouwd is/wordt in uw liftinstallatie. Deze kan werken op basis van een analoge lijn of op GSM-techniek.

Geplaatst door: Staveren & Livenco B.V

‎Door de alarmknop op uw cabinetableau 5 seconden ingedrukt te houden krijgt u verbinding met één van onze service medewerkers.

Dit systeem kunt u gebruiken in een geval van nood, zoals bij een opsluiting. Vaak is de verbinding van uw mobiele telefoon niet toereikend in de lift, omdat deze is omringd door een betonnen schacht vol met bewapening. Het signaal van uw telefoonprovider komt hier vaak niet goed doorheen. Een spreek-luistersysteem van een lift heeft een eigen antenne die geplaatst is op een punt waar het signaal van de provider het best is.

Hoe werkt een lifttelefoon?

Bij een calamiteit (opsluiting) moet men minimaal 5 seconden op de alarmknop drukken, waarna er verbinding wordt gemaakt met een meldkamer. De meldkamer vraagt welk adres u zicht bevindt en zal hierna bijvoorbeeld een monteur aansturen om u uit de lift te bevrijden.

Een lifttelefoon is een Europese aanbeveling en wordt ook direct geadviseerd in het kader van “goedhuisvaderschap”. Bij een calamiteit waarbij je opgesloten zit in de lift zal je altijd hulpdiensten kunnen bereiken die kunnen helpen om je uit de lift te krijgen.
Een lifttelefoon kan op een analoge lijn en op GSM techniek werken. De analoge lijnen (bijv. van KPN) gaan een deze dagen verdwijnen, waardoor er overgeschakeld moet worden op GSM techniek. Bij het plaatsen van een spreek-luistersysteem (lifttelefoon) adviseren wij altijd een vrij op de markt verkrijgbaar product te kiezen, omdat u hierdoor niet gebonden bent aan één leverancier. De grotere merken zoals Kone, Otis, Schindler, Thyssen, enz. hebben een eigen systeem die niet naar een ander geprogrammeerd kan worden. U bent hier dus verplicht om weer een nieuw systeem aan te schaffen. Vrij op de markt verkrijgbare spreek-luistersystem kunnen naar elk gewenst telefoonnummer geprogrammeerd worden.

Om te zorgen dat het systeem altijd werkt zorgen wij ervoor dat er dagelijks 5 signalen worden getest, waardoor wij voor 99,9%. De signalen zijn: noodaccuspanning, signaal sterkte, actieve drukknop, aanwezigheid 220V, actieve microfoon.

Voor meer informatie neem contact op

Bedrijvengids Geplaatst door
Staveren & Livenco B.V

Staveren & Livenco B.V

Midwaystraat 5, 1339 NM  Almere

Bedrijvengids Wilt u meer weten?

Vraag vrijblijvend informatie aan.

Reacties Laat een bericht achter
Log in met uw profiel

Om een reactie te kunnen plaatsen heeft u een profiel nodig.

Inloggen
Leeslijst
Wij waarderen uw privacy.
Wij en onze partners gebruiken technologie, zoals cookies, op onze website om advertenties te personalificeren en om verkeer te analyseren. Door op accepteren te klikken gaat u akkoord met ons Privacy & Cookiebeleid.