Eerste hulp bij onverzekerde en acute schade gelanceerd

MainPlus en Vereniging Eigen Huis komen met Nationale Spoedklusservice. Gericht op onder meer VvE's.

Gepubliceerd: 04 februari 2022

Ruim 800.000 Nederlanders hebben per februari de beschikking over een Eerste Hulp bij Schade. Deze Nationale Spoedklusservice, die werkt met een landelijk dekkend netwerk van 1750 herstelspecialisten, moet een einde maken aan de wijdverbreide woekerpraktijken waar consumenten het slachtoffer van worden als zich een acuut probleem voordoet.

De Nationale Spoedklusservice, die beschikt over een landelijke meldkamer, moet consumenten beschermen tegen onder anderen malafide slotenmakers, elektriciens, loodgieters, rioolontstoppers en ongediertebestrijders. Volgens de Fraudehelpdesk en de brancheorganisatie Nederlands Sleutel- en Slotenmakersgilde (NSSG) duperen die jaarlijks nog altijd honderden consumenten.

Gezamenlijk initiatief

De Spoedklusservice is 24 uur per dag en 7 dagen per week bereikbaar voor een spoedeisende klus. Als het om een noodsituatie gaat is de specialist er binnen een twee uur. Hinderlijke problemen worden binnen vijf dagen opgelost en kleine spoedklusjes waar minder haast bij is binnen tien dagen.

De nieuwe Spoedklusservice maakt extra impact omdat de dienst per direct ter beschikking komt van de 800.000 leden van de Vereniging Eigen Huis (VEH). Schade-afhandelaar MainPlus, die de dienst gaat uitvoeren, wil een einde maken aan malafide praktijken waar consumenten vaak slachtoffer van worden als ze acuut hulp aan huis nodig hebben. Zoals bij een verstopte riolering, lekkage, ongedierte of een kapot deurslot. Deze calamiteiten worden niet door de verzekeraar gedekt. De Nationale Spoedklusservice komt binnenkort breder beschikbaar dan alléén voor leden van VEH.

“Woekerprijzen moeten tot verleden behoren”

“De Nationale Spoedklusservice stond al héél lang boven aan de verlanglijst van de consumentenorganisaties en de verzekeraars”, aldus Michel Amptmeijer, CEO van MainPlus. “Te veel consumenten worden helaas slachtoffer van malafide praktijken. We hebben samen met onze gespecialiseerde herstelpartners een fijnmazig netwerk opgezet waarbij schades worden hersteld tegen reële, vooraf bepaalde tarieven. Woekerprijzen moeten tot het verleden behoren. We zijn er trots op dat we deze dienst nu als eerste voor de leden van de VEH kunnen gaan aanbieden”

Met de Nationale Spoedklusservice richt MainPlus zich in eerste instantie op ledenorganisaties, VVE’s, VVE-beheerders, ouderen- en hulpbehoevendenorganisaties, verzekeraars, volmachten en tussenpersonen.

Meer informatie: www.mainplus.nl

VvE Helpdesk Advies nodig voor uw VvE?

Raadpleeg onze VvE Helpdesk, een praktische vraagbaak en sparringpartner die uitkomst biedt bij uw VvE vraagstukken.

Reacties Laat een bericht achter
Log in met uw profiel

Om een reactie te kunnen plaatsen heeft u een profiel nodig.

Inloggen
Leeslijst
Wij waarderen uw privacy.
Wij en onze partners gebruiken technologie, zoals cookies, op onze website om advertenties te personalificeren en om verkeer te analyseren. Door op accepteren te klikken gaat u akkoord met ons Privacy & Cookiebeleid.