Internet grootste concurrent installateur bij oriëntatie cv-ketels
42 procent van de consumenten oriënteert zich via internet op de aanschaf van een nieuwe verwarmingsketel.
Dat blijkt uit een onderzoek van Vaillant waarin ruim tweehonderd mensen ondervraagd zijn over hun consumentengedrag met betrekking tot verwarmingsketels. Het internet blijkt voor consumenten tijdens de start van het oriëntatieproces de belangrijkste externe bron om informatie op te doen over ketels. Uit het onderzoek blijkt daarnaast wel dat de installateur in het gehele aankoopproces de grootste rol heeft.
Consumenten hebben over het algemeen weinig kennis van verwarmingsketels en hetgeen daarbij komt kijken. De stappen die men in het oriëntatieproces doorloopt zijn achtereenvolgens het internet, familie/vrienden en de installateur. Op het internet blijken voornamelijk sites van fabrikanten en vergelijkingssites populair. Op deze laatste websites vindt men vooral informatie over de mogelijke adviesprijzen voor ketels.
Vaillant heeft dit onderzoek geïnitieerd om de recente ontwikkelingen bij consumenten en installateurs op gebied van de oriëntatie en aanschaf van een verwarmingsketel inzichtelijk te maken en hier op in te kunnen spelen. Ondanks het feit dat in het oriëntatieproces van een nieuwe ketel de consument zich het eerst tot het internet richt, blijkt echter wel dat de consument bij de uiteindelijke aanschaf van de ketel nog steeds de meeste waarde hecht aan het advies en de mening van de installateur.
'De toegevoegde waarde van de installateur ligt vooral in het verstrekken van informatie en adviseren op gebied van de ketel en installatie', vertelt Paul de Bruin, marketing directeur van Vaillant. 'Uit het onderzoek blijkt dat het internet een belangrijke bron is en dus is het ook voor de installateur essentieel dat hij actief online aanwezig is. Vanuit Vaillant helpen we de installateur met zijn zichtbaarheid door middel van een zoekfunctie naar installateurs op onze website. Daarnaast bieden we webpage development om zo installateurs te helpen met het opzetten van hun eigen website. Hiermee 'ontzorgen' we de installateur op dit gebied, zodat hij zich op zijn core business kan richten.'
Over Vaillant
De bakermat van Vaillant ligt in het Duitse Remscheid, waar Johann Vaillant zich in 1874 vestigde als kopersmid en pompenmaker. Al snel was de naam Vaillant verbonden aan kwaliteit, vindingrijkheid en innovatie. De eerste gepatenteerde uitvinding van Vaillant was, in 1894, de gesloten badkachel. Bij die ene uitvinding is het niet gebleven. Tot op de dag van vandaag is Vaillant een echte pionier als het gaat om de ontwikkeling van nieuwe technieken.
Vaillant, de grootste hr-fabrikant van Europa, is een internationaal familiebedrijf met een groot verantwoordelijkheidsgevoel. Vaillant werkt daarom proactief aan het verminderen van de belasting van het milieu door middel van ecologisch correcte productontwikkeling en door de ontwikkeling van duurzame, milieuvriendelijke producten. In Nederland is Vaillant een toonaangevende leverancier van productgroepen als vr- en hr-ketels, geysers, warmtepompen en zonne-energie voor consumenten en installateurs.
Door een breed assortiment en toepassing van moderne technieken realiseert Vaillant optimaal comfort, kwaliteit, duurzaamheid en besparing van energiekosten. Haar kwaliteitsstreven houdt niet op na levering. Vaillant beschikt over een eigen Servicedienst, die dagelijks klaar staat om de installateur terzijde te staan. Meer informatie vindt u op www.vaillant.nl.
Om een reactie te kunnen plaatsen heeft u een profiel nodig.
Inloggen